دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازدید مدیران شرکت‌های علمی و فناوری سوریه‌ای از کارخانه نوآوری آمپر 

بازدید مدیران شرکت‌های علمی و فناوری سوریه‌ای از کارخانه نوآوری آمپر 
مدیران شرکت‌های علمی و فناوری سوریه‌ای از کارخانه نوآوری آمپر بازدید کردند.
کد خبر : 919189

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با هماهنگی از سوی بنیاد دیپلماسی عمومی ایران با هدف رویکرد خلاقانه و نوآورانه و گسترش همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های فرهنگی علمی و فناوری، گسترش ارتباطات اجتماعی با کشور‌های دیگر، افزایش سهم صادرات محصولات و تعریف پروژه‌های همکاری مشترک در عرصه بین‌الملل، شبکه‌سازی و توانمندسازی فعالان عرصه صنعت، هیات سوریه‌ای، متشکل از اساتید و فعالان صنعت فناوری از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر بازدید و با استارت‌آپ‌های مستقر در این کارخانه دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک با دستاورد‌های آن آشنا شدند. 

در این بازدید پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر ضمن خوشامد‌گویی به هیات سوریه‌ای، در خصوص اکوسیستم علم و فناوری ایران، معرفی توانمندی‌های اکوسیستم استارت‌آپی ایران با تاکید بر نقش کارخانه نوآوری آمپر به عنوان نهادی در راستای ایجاد ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و همچنین به‌کارگیری تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاهی در شناسایی و رفع چالش‌های صنایع و نیازمندی‌های کشور از طریق به وجود آوردن استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کار‌های نوپا اشاره کرد. 

در این دیدار لیلا چراغی مسئول شبکه سازی و برندینگ کارخانه نوآوری آمپر در راستای شبکه‌سازی و توسعه ارتباطات استارت‌آپ‌های مستقر در کارخانه با شرکت‌های نوآور و فناور خارج از کشور، به معرفی توانمندی‌های آمپر و هلدینگ رایزکو در توسعه صادرات خدمات و محصولات ایران ساخت اشاره کرد. 

هادی علی‌زاده، مسئول واحد ارزیابی کسب‌و‌کار، فرزانه فرزادی، مسئول واحد تجاری‌سازی و فضای‌کار اشتراکی و مهدی اکبری، مسئول واحد استارت‌آپ استودیو کارخانه نوآوری آمپر ضمن معرفی هر یک از واحدها، از دستاورد‌های آمپر در حوزه‌های سه‌گانه شتاب‌دهنده‌های مستقر در آمپر گفتند. 

همچنین فاطمه محمدی، بنیان‌گذار استارت‌آپ ژیکال، بنیامین دهقانی هم بنیان‌گذار استارت‌آپ رایزن و فاطمه کرمی، بنیان‌گذار استارت‌آپ اکو‌تک، به ارائه توانمندی‌ها، دستاورد‌ها و همچنین دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌روی خود را پرداختند. 

اساتید و فناوران سوریه‎ای در این نشست ضمن صحه‌گذاری و تمجدید از دستاورد‌های ارائه شده در آمپر، بر ارتباط بیشتر فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان سوریه‌ای در راستای تعاملات فناورانه اشاره داشتند. 

شایسته یادآوری است کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دو هزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، آی‌تی و اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته